komunikacja przez LPT

Autor: macgaw (macgaw_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 17:44:43 MET

Bardzo dawno temu (czasy Warcraft'a) zobiłem sobie kabelek na COM'a
i przez całe wakacje miałem w domu dwa kompy ;)
W tym samym okresie zrobiłem sobie kabelek do łączności przez LPT
obsługiwała go i winda i nc i dosnawigator
problem w tym że była to łaczność po pięciu liniach ( 4bity danych 1 bit
kontroli.)
ale działoło w przeciwieństwie do....

od jakiś dwóch miesięcy chcę zrobic kabel do łączności 8bitowej (danych)
dodatkowo można by wyciągnąć jeszcze z 4 bity po liniach statusu
nie chcąc robić kolejnego kabla który będzie leżał za szafą
(no bo po co go uzywać jak się ma kartę sieciową?)
zrobiłem sobie "przejścówkę" do kabla do drukarki
z 36pinowego gniazda na 25 pinowy wtyk
wewnątrz odpowiednio pomieszałem linie
całość teoretycznie działa
piszę teoretycznie bo
używając bakteryjki z żarówką i kilkoma kabelkami
sprawdziłem czy rzeczywiście połącznia są prawidłowe
mimo to bezpośrednie połączenie kablowe (win98)
nie wykrywa w ogóle drugiego kompa (też win98)
schemat zaczerpnąłem z artykułu "minisieć " enter 6/2000

w związku z czym mam pytanie
jak powinien wyglądać prawidłowo kabel do
(co najmniej) 8 bitowej łączności przez LPT
który byłby obsługiwany przez windę?

macagw

p.s. całość robię dla zabicia czasu ale w przyszłości
mógłbym to wykorzystać do sterowania... czymkolwiek bedę chciał :)

to co stworzyłem działa i mógłbym poprzestać na tym, napisać sobie własny
program obsługi itd.
ale po co ?

szukałem troszkę w internecie ale wszystko co znalazłem odnosiło się do SPP
dowiedziałem się jedynie że są znaczne różnice w poziomach napięć i prądów
poszczególnych
portów z płyt głównych różnych producentów.

MaaG