Re: Czy okulary 3D do gierek i do grafiki (angliofowe) to jest to samo?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 11:17:21 MET

On Tue, 2 Jan 2001, SaYgon - WP wrote:

>+ Mam Geforce256 (x2) i gierke Kawasaki (3d) nie wiem jakie okularki musze
>+ miec i gdzie kupic, za ile, aby mogl podziwiac ta i inne gierki 3D. Bo sa
>+ grafiki 3D dla anglifowych i juz sam nie wiem.

 Nie jest tak dobrze: nie ma ogólnie przyjętego standardu sterowaniem
wyświetlania 3D (może trzeba by je nazwać "True3D" {prawdziwe 3 wymiary}
w odróżnieniu od oszustw polegających na prezentacji rzutu 3D
na płaszczyznę nazywanych 3D ? -:)). Użycie określenia "stereo"
również jest metodą - wiadomo że nie oszustwo -:)
 Różne programy oferują rózne wsparcie -:( i musisz wiedzieć
jakie karty obsługuje twoja gra.
 Okulary angliofoliowe to jest jedno z najgorszych rozwiązań:
pozbawia cię koloru i męczy oczy jak nie wiem co -:(
 Jesli kilka "kolorowych prawdziwych 3D" -:) z których najwygod-
niejszy polega na wyświelaniu naprzemiennym: jeden obraz dla
lewego oka, drugi dla prawego, okularki mają "okna" z ciekłym
kryształem który naprzemiennie "puszcza" obraz.
 Zalety ?
 Mnóstwo, głowna ze można mieć kilka okularów równolegle,
nie trzeba spec-optyki (jak w rozwiązania z 2 obrazami
na ekranie ogladanych przez pryzmaty) itp.
 Wady ?
 Ano, żeby móc oglądać obraz z odświeżaniem 75Hz monitor
musi wyświetlać 150 ! Jeśli monitor "wyrabia" np. tylko
90 Hz to będziesz oglądał miganie 45 Hz co oczom szkodzi...
 Dostaniesz gotowe karty (np. ASUSa, były w Polsce - widziałem
w akcji) z okularkami, działa; popatrz np:
http://www.asus.com.tw/products/Addon/Vga/agpv6600d/index.html

UWAGA: ostrzeżenie o braku standardu dotyczy również takiego
 drobiazgu jak sposobu przesyłanie synchronizacji "prawy/lewy";
 niektórzy producenci stosują "utajniony" mechanizm w karcie,
 niektórzy go ujawniają itp.
  Niestety to ty musisz wiedzieć co obsługuje twoja gra
(lub co obsługuje twoją grę -:)!)

>+ Wytlumaczcie pliz.

 Starczy -:)
 Po resztę pofatyguj się na http://www.win3d.com/ !