Re: Podsłuch sieci

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 09:37:11 MET

On Tue, 2 Jan 2001, Zygfryd Moralny wrote:

>+ Jarek napisał(a) w wiadomości: <9269bo$6e2$1_at_news.tpi.pl>...
>+ >
>+ >http://internauci.pl/nw/index.phtml?id=283 i co o tym sądzicie?
>+ Umozliwienie pewnym instytucjom (policja, UOP) tzw. uprawnionego
>+ monitorowania polaczen telefonicznych jest jednym z podstawowych zapisow
>+ ustaw trelekomunikacyjnych i przyznawanych koncesji na takowe uslugi.

 Jasne.
 I twoim zdaniem upoważnia do "profilaktycznego" nagrywania
na taśmę *wszystkich* np. rozmów telefonicznych bez zgody
sądu i bez powiadamiania podsłuchiwanego (choćby po fakcie).
 Wydawało mi się że prawo w cywilizowanych krajach tak nie działa...

>+ Z punktu widzenia wspomnianych wyzej "uprawnionych organow"
>+ czemuz nie mialo by to dotyczyc takze Internetu?

 Ależ nie tu leży problem !
 Tylko w tym że ty i my wszyscy mamy *zapłacić* -:> za zestaw
sprzętu do nagrywania wszystkiego jak leci !
 Z drugiej strony... wszyscy będą mieli pełne archiwum np. grup
dyskusyjnych i przestanie być problemem niedostępność archiwów
DejaNews... Polska rulez ? -;>

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.