Re: Roznice pomiedzy tymi samymi prockami, ale roznych MHz

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Wed 03 Jan 2001 - 08:59:13 MET

Cześć,

Dariusz Gocol wrote:

> No wlasnie, jak to jest z tymi prockami ...
> Producent wypuszcza np Durona 600, a potem stopniowo pojawiaja sie 650, 700,
> 750, a ostatnio 800 ...
> Czy one roznia sie od siebie w budowie ? Przeciez to chyba ta sama
> technologia ...

Ta sama, tylko niektóre są lepiej wykonane, a niektóre gorzej (mówiąc w
wielkim uproszczeniu rozproszone pojemności powodują, że czoła sygnałów
narastają/opadają niezupełnie w tym samym momencie, gromadzone są większe
ładunki na bramkach, które potrzebują większego prądu przy zmianie stanu
itd.).

[...]
> Kurcze, nie wiem czy poczekac troche jeszcze, az ostatnia obnizka AMD
> (11.12.2000, http://www.benchmark.pl/archiwum/grudzien2-2000.shtml)
> dotrze do Polski i kupic 800 ...
> Czy moze juz sobie darowac, i kupic cos wolniejszego, skoro i tak zakladam,
> ze proc bedzie podkrecany
> (moze taki 800, dalby sobie rade z 1,1GHz ..., czy widzial ktos juz jakies
> testy 800-tek ?)

Moim zdaniem to jest tak, że ile byś nie czekał z kupnem czegoś
komputerowego, i tak po paru miesiącach ceny spadną tak, że za te
pieniądze mógłbyś sobie kupić coś lepszego, szybszego. Takie są niestety
prawa rynku, jak nie chcesz za dużo stracić w pół roku po zakupie sprzętu,
to kup taki sprzęt, który był dobry (ale nie najlepszy) przed rokiem.
Jeżeli chcesz po prostu dobrze wydać pieniądze, to zdecysuj się na sprzęt,
który po prostu zaspokoi twoje potrzeby (komp na procesorze 300 MHz nadaje
się z zapasem do 90% dzisiejszych zastosowań, do surfowania po necie i do
Office97 wystarcza pentium 100). A najważniejsze - czego byś nie wybrał,
to jak już kupisz, to baw się i ciesz się swoim nowym cackiem i nie patrz
na cenniki, jak cena tego zestawu leci w górę, bo tylko nerwy sobie
zepsujesz. Nie ma sensu.

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)