Re: Pamieci EDO i SDRAM na jednej plycie

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 18:03:55 MET

zuko / Shark von Cygnus wrote:

> Jeśli wsadzę do płyty 4x16 MB pamięci SIMM EDO i 2x 64 MB DIMM SDRAM i
> będzie to działać, to z jaką prędkością? Pewnie tej EDO, right?

Zdaje sie ze zalezy od plyty. Na takiej z Aladinem IV+ (aka TXPro) za
pomoda cachechk udalo mi sie wykryc, ze dolne 32M to SDRAM, a gorne 32
to SIMM EDO, tam w BIOSie byly osobne ustawienia. Szczegolow niestety
nie zapisalem nigdzie, ale tamta plyta dosc lagodnie traktowala DIMMy -
tzn. nie chodzily na granicy mozliwosci.

> Aha, czy do wszystkich płyt na chipsecie TX można wkładać pamięci
> SDRAM na 3.3 V, czy to zależy od egzemplarza?

Mozna, tylko istnieje skonczone prawdopodobienstwo, ze kosci dokonaja
przeobrazenia ;) Sprawdz w manualu albo ryzykuj.

> A, ile na giełdzie może stać procek P166 MMX, P200 MMX?
Zalezy czy u normalnych ludzi czy u chorych ... rok temu widzialem u
jednego modela 166MMX za 500, tydzien pozniej za 350, trend byl niezly,
ale zapomnialem tam zajrzec po miesiacu :)

--
	Artur Gawryszczak