Re: Pilne! kilka systemów na dysku

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 17:55:47 MET

On Wed, 20 Dec 2000, Piotr wrote:

>+ Witam, chce zainstalowac na jednym dysku W2000, dwa W98 i Linuxa
[...]
>+ Problem polega na tym, ze nie chce tracic za duzo miejsca
[...]
>+ Po uruchomieniu np W2000 na dysku d: (Programy) zainstaluje rozne aplikacje
>+ np. MS OFFICE i inne. Nastepnie uruchomie pierwszy W98 i zainstaluje te same
>+ aplikacje tez na dysku D: (programy) i to samo na drugim W98.
>+
>+ Moje pytanie to: czy zainstalowane w ten sposob aplikacje beda dzialac prawi
>+ dlowo we wszystkich systemach?

 Prawie -:] Działa, nie powiem ('98 +'98SE).
 "Kfiatki" zaczną ci się jeśli wpadniesz na genialny pomysł
wgrania np. patchy (np. Service Release 1).
 O tym, żeby wgrać identyczne konfiguracje już nie będę wspominał
(tj. dokładnie ten sam zestaw aplikacji, np. wszystko [i "z głowy"]!).

>+ W jaki sposob odinstalowac aplikacje z wszystkich systemow?

 Możesz zamiast miejsca poświęcić nieco czasu -:) i 3 razy
wgrać te same aplikacje: albo kasując albo wgrywając kolejne
wersje tymczasowo do dysku pt.
SUBST D: C:\SKASOWAC
 -:)
 Można odinstalować podobną drogą...

>+ Czy ktos ma w tym doswiadczenie??

 Hm... Jakieś... W2000 nie używałem. W95+W98, W98+98SE, W98SE+millenium
próbowałem. Działa.

>+ Jaki Bootmanager bylby najlepszy?

 Aaaatam. Na tej samej partycji -:)
 Zamazujesz MSDOS i CONFIG.SYS oraz AUTOEXEC.BAT (no i IO.SYS).
 Reboot i już (ME jest złośliwe - poprawia zbiory przy reboocie
i należy aplikować dwa [rebooty] !)
 "Program Files" oczywiście osobne - poprawione w rejestrach -:)
 Dla *dobrze* napisanych programów (znaczna większość !) nie ma
problemu; tylko niewielka część programistów nie czyta lokalizacji
z rejestrów i pisze do "Desktop", "Startup" i "Program Files"
zamiast tam gdzie trzeba - służy mi to do eliminacji podejrzanych
programów -:)

 Acha - i swapa należy zrobić wspólnego -:) (z rozmiarem
początkowym rzecz jasna)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.