Re: Gdzie jest haczyk, a wlasciwie HAK ??? (GeForce + monitor)

Autor: Jacoj (jacoj_at_poczta.fm)
Data: Tue 02 Jan 2001 - 01:27:11 MET

"TomeG" <tomeg2_at_kki.net.pl> wrote in message news:92f11f$e3s$1_at_news.tpi.pl...
[...]
> Aha, w biosie jest to samo = flikanie, ale ciekawa sprawa. Wszedlem do
> biosu (wszystko latalo ;-), wskoczylem w jakas opcje (np. Chipset
> Feature Setup)i flikanie zaczelo sie zmniejszac (powoli, powoli, az sie
> zatrzymalo)!!! Ale niestety panoramiczny obraz zostal i pozostaly
> przebicia obrazu [kilka linijek z dolu nachodzily na linijki na gorze i
> vice-versa]. Probowalem poczekac i przy starcie autoexecu wcisnalem
> PAUSE, ale to nie pomoglo. Wlazlem na slepo do DOS'u i czekalem, ale tez
> na nic. W windzie tez nie :-(((. FLIKANIE FOREVER !!!

To mi wygląda na brak sygnału synchronizacji pionowej, sprawdź
czy kabel połączeniowy (k. graf-->monitor) jest dobrze podłączony
i czy nie ma wyłamanych pinów. Oczywiście uszkodzenie równie dobrze
może być po stronie monitora jak i karty graficznej. Spróbuj zrobić tak:
odpal Windows, i uruchom grę pod Voodoo w największej rozdzielczości
i częstotliwości odświeżania jaka dostępna jest dla Voodoo i jeśli tam
też będzie obraz "flikał" to, na 90% oznacza, że monitor lub kabel
do monitora jest uszkodzony, a jeśli obraz będzie ok. to wymień
GeForca. Acha, (ważne!) problem może tkwić w zbyt słabym zasilaczu lub
płycie głównej, która nie "wyrabia" z tym prądożernym GeForce DDR.

Pozdrawiam

Jacoj - Jacek Jakubowski
e-mail: jacoj_at_poczta.fm
Nic na siłę, tylko młotkiem ;-)