Re: Co sadzicie o drukarkach OKI?

Autor: Dawid 'Grendel' Krysiak (grendel_at_terramail.pl)
Data: Mon 01 Jan 2001 - 23:27:07 MET

On Mon, 1 Jan 2001 00:07:35 +0100, Witold Wilk <maniack_at_tychy.com>
wrote:

>Piszac do pl.comp.pecet niejaki(a) Pawel byl tak zapity, ze napisal cos
>takiego....
>: Ja jestem zadowolony - cicha, szybka i niezawodna- doskonały serwis i niskie
>: koszty (toner 110zł) - uzywam Oki 10ex - polecam

10ex to inna para kaloszy... OKI8 to drukarka stricte Windowsowa, z
nienajciekawszą głowicą drukującą...która kosztuje już circa 400 - a
że siada co ok. 10.000 stron, to efekt jest taki, że gdy przeliczymy
koszt wydruku np. 10.000 stron to mamy następujące efekty:

1. Kyocera FS- 1700 340 PLN
2. OKI Okipage 10i 742 PLN
3. OKI Okipage 16n 820 PLN
4. Brother HL -760 830 PLN
5. Kyocera FS - 800 830 PLN
6. Kyocera FS - 600 833 PLN
7. HP LaserJet 6P 875 PLN
8. Panasonic KX - P6500 947 PLN
9. Brother HL -1260 998 PLN
10. Brother HL -1660 998 PLN
11. Xerox DocuPrint 4508 1000 PLN
12. NEC SuperScript 1260 1000 PLN
13. OKI Okipage 6e 1012 PLN
14. OKI Okipage 6ex 1012 PLN
15. Panasonic KX-P6150 1025 PLN
16. HP Laser 6L 1040 PLN
17. NEC SuperScript 860 1080 PLN
18. Panasonic KX-P6300 1083

warto bliżej przyjrzeć się temu zestawieniu, zwłaszcza pod kątem
dyskusji jaka ostatnio się odbyła w kwestii wyboru ekonomicznej
drukarki. Zachwalane przez niektórych Panasoniki w eksploatacji są
potwornie drogie, podobnie OKI

>pytanko - ile kosztuje? jak uslysze ze max 1000 zet to wypierniczam hp
>610c i ja qpuje :)

prosta zasada - wsadzisz więcej na początek - mniej będziesz płacił w
przyszłości - ja też miałem takie podejście - byle taniej - kupiłem
sobie OKI4W+ - teraz sobie pluję w brodę - problemy z pracą w czystym
dosie, linuxie (da się zrobić, ale trzeba trochę pogrzebać - ale
przycież nie o to chodzi), pojemnik z tonerem kosztuje na dziś 120 zł
(wydajność 1000 stron), bęben drukujący ok. 400. Przy początkowych
kosztach drukarki w okolicach 1000 zł, okazuje się, że zakup był
chybiony.

Ale nie chcę niczego przesądzać - być może przy mniejszym obciążeniu
drukarka nie będzie tak droga w eksploatacji... Twój wybór...

Grendel

p.s.
Mój brat kupił parę dni temu jakąś Kyocerę - dziwna (kolejna zresztą)
mutacja FS-680 - zapłacił co prawda prawie 2 tys zł, ale przez
najbliższe 3-5 lat obsługa będzie polegała na dosypywaniu "proszku" -
nawet nie trzeba kupować specjalnych kaset z tonerem i innych tego
typu bzdur...