Re: Ile energii pobiera komputer

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sat 30 Dec 2000 - 12:00:43 MET

Cześć,

~ KYS ~ wrote:

> Wzor na moc:
> P=U*I

tylko dla prądu stałego... dla prądu przemiennego wzór jest

P=Urms*Irms*cos fi (choć wpływ przesuniecia fazowego jest, a raczej
powinien być, kompensowany, więc można przyjąć, że jest pomijalny)

> Podlacz amperomierz miedzy jeden bolec wtyczki od zasilacza komputera, a
> jadna dziurke gniazdka sieciowego... - odczytaj wynik, pomnoz przez 220 (lub
> zmierz woltomierzem rzeczywista wartosc napiecia) i...
> juz masz wynik: rzeczywista moc pobierana z sieci przez komputer!

Jeszcze jedna uwaga - amperomierz musi być True RMS, inaczej wynik będzie
obarczony kilkudziesięcioprocentowym błędem (przetwornice impulsowe ciągną
prąd mocno odkształcony, a zwykłe mierniki są skalowane dla prądu/napięcia
sinusoidalnego).

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)