Odp: Pomozcie mi wydac pieniadze!

Autor: PiKo (pteh_at_kki.net.pl)
Data: Sat 30 Dec 2000 - 01:15:01 MET

Użytkownik "pezet" <pezet_at_pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> Szanowni Grupowicze!
>
> W najblizszym czasie zamierzam kupic komputer - zdecydowalem sie na firme
> Vobis.
>
> Maja oni w ofercie 2 zestawy w tej samej cenie, z ktorych musze wybrac
> jeden:
>
> 1. proc. P III 800 MHz,
> plyta ASUS CUV4X VIA 694 FC-PGA ATX,
> HDD 30 GB UDMA 66
>
> 2. AMD athlon 1 GHz
> plyta GIGABYTE GA-7ZM VIA KT133/uATX
> HDD 30 GB UDMA 100
>
> pozostale elementy w obu zestawach identyczne.

> [...]
Przede wszystkim nie kupuj u Vobisa lub Optimusa - straszny chłam za
straszne pieniądze!
Minimum pamięci to rzeczywiście 64 MB ale żeby zainstalować np windę ME lub
2k musisz mieć 128!
Jeśli chodzi o konkurencję Intel vs. AMD to polecam lekturę ostatniego
(1/2001) numeru PCWorldKomputer. Zwróć uwagę że 28 sierpnia bieżącego roku
wydarzyło się coś takiego: Intel ogłosił wycofanie ze sprzedaży(!) procka
1.13GHz a AMD rozpoczęcie dostaw procka Athlon 1.1GHz. To o czymś świadczy.
AMD zajmuje coraz większą część rynku bo za o wiele mniejsze pieniądze
oferuje większą jednak wydajność. Między bajki włóż klopoty AMD z
czymkolwiek z gier. Te opinie powstały gdy Athlony i Durony pracowały na nie
do końca sprawnych chipsetach. Obecna VIA 133 nie sprawia już takich
problemów.
A na koniec gwóźdź do trumny Intela: wg danych wspomnianego PCWK, który
testował pierwsze w Polsce komputery z Pentium 4 (Opimus 1,5GHz i Adax
1,4GHz) w ich sztandarowym teście Athlon 1,1GHz zdobył ponad 30 pkt więcej!

--
Pozdrófka !
Piotr