Re: Zakres obsługiwanych predkości procesora?

Autor: Michał Młynarczyk (amiri_at_go2.pl)
Data: Fri 29 Dec 2000 - 21:00:03 MET

Dnia Friday, December 29, 2000 Komputery napisał/a:

K> W opisie płyt (często) znajduje się zakres obsługiwanych prędkości
K> procesora: 500 - 1000MHz i szybsze. Co znacza "i szybsze"?. Jakie jest
K> rzeczywista granica obsługiwanych prędkości procesorów?

 Chodzi zazwyczaj o to, że w momencie wydania instrukcji na rynku
 dostępne są akurat procesory o prędkości maksymalnej np. 800Mhz. Dla
 przykładu w instrukcji obsługi mojej płyty (Abit BH6) było podane
 "supports Pentium II 233-350 and Celeron 266-333 processors", co nie
 przeszkada wcale temu, że akurat jest w niej zainstalowany C533_at_800 :)
 Jeśli jądro procesora jest to samo, to samo napięcie i to samo złącze
 to nie ma obaw. Mnożnik nie ma znaczenia - i tak jest zablokowany.
 Granicę wyznaczają procesory, które są wykonane w technologii zgodnej
 z płytą, np. w płytę projektowaną pod PII233-300 bez problemu
 będziesz mógł włożyć Celerona 500 (oczywiście z przejściówką) - ma to
 samo napięcie i to samo jądro. Na 99% będzie działał (co najwyżej
 przedstawi się jako "Pentium II-MMX 500"), nawet jeśli taki układ nie
 istniał, gdy projektowano płytę.

--
+ -==- Michał Młynarczyk -===- michal_at_gorilla.com.pl -==- +
+ -=- GSM:503... -=======- jak chcesz numer, to pisz -==- +