Re: Co jest szybsze SCSI Ultra Wide czy ATA66??? Podejjście II :((((

Autor: Lukasz Rewerenda (ognacy_at_rowerpower.dhs.org)
Data: Sun 24 Dec 2000 - 12:08:31 MET

On Sun, 24 Dec 2000 10:01:02 +0100,
  Misio <mwsoft_at_satkabel.com.pl> wrote:

>Ludzie powiedzcie co jest szybsze Ultra Wide czy ATA66???

Zalezy do czego. Rownie dobrze mozesz sie zapytac, kto jest
szybszy -- czy sprinter czy plotkarz. (Od biegu przez plotki).
Na prostej sprinter zostawi plotkarza z tylu, ale w biegu
z przeszkodami sromotnie przegra. Tak jest z SCSI i IDE/ATA --
SCSI jest plotkarzem dobrze sie nadajacym do srodowisk
wielozadaniowych, za to ATA z reguly lepiej radzi sobie
z dlugimi ciaglymi transferami (czyli pod windowsami).

>Bo mam okazje kupić HDD Fujitsu Ultra Wide 4,5GB za ok 280zł
>Czy lepiej kupić coś na IDE (odpuściłmym sobie kontroler SCSI - taniej?) czy
>lepiej zainwestować w SCSI

Standard UW jest juz starocia i nie ma sensu sie w niego pakowac
bez konkretnych powodow (np. dobrym powodem jest serwer news, www
czy inny intensywnie i rownolegle korzystajacy z wielu malych plikow).

>Co robic?!!?!

Kup sobie zwykly dysk IDE -- zaoszczedzisz i pieniadze i czas.

LR

--
Lukasz Rewerenda, Gliwice