Re: x86, generacje procesorów

Autor: MiW (miw_at_elf.kopernik.silesianet.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 20:45:11 MET

> Świat jest jednak bardziej fraktalny niż myślisz, a poza magicznym bajtem
8
> bitowym (rozumianym jako najmniejsza jednostka pamięci większa od bita)
były
> jeszcze maszyny 6 i 9 bitowe (to na 100%) oraz chyba 10 i 12 (za to nie
daję
> głowy)

6-bitowa sie nawet kiedys bawilem :))
(nasza rodzima Odra oparta na ICL-u :)) )
Przy czym na tej maszynce jest mozliwosc bezposredniej ingerencji w
pojedynczy bit...

A te 20bit to wzialem wlasciwie na logike. A ta nie nadaza za chora
wyobraznia ludzi z Intela ;))

Co do znajomosci asemblera - to ja asm nie znam...
Po prostu wiem, jakie sa dopuszczalne operacje. Nigdy nie programowalem w
asm (bo nie widzialem takiej potrzeby).

MiW