Re: Spowolnianie wentylatora od procesora (12V --> 5V)

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 17:50:49 MET

"Tomasz Matusiewicz" <tomek_at_rhc.dhs.org> napisał:
> Hej, mam wiatraczek od procka, ktory chodzi na 12V i jest ... lekko
> glosny :) Chce zeby chodzil na 5V w zwiazku z tym mam wtyczke od
> wiatraczka z kabelkami zoltym (12V), czerwonym (5V), i czarnym (masa).
> Czy aby spowolnic go na 5V wystarczy abym zaminil ze soba miejscami
> kabelki czerwony z zoltym ?

Zaraz... coś mnie się tu nie zgadza. Ta wtyczka jest do gniazda na płycie i
jest połączona z wiatrakiem przewodem 3-żyłowym? To IMHO to gniazdo nie
dostarcza 2 napięć (+5V i + 12V). W płytach z socket7 było dostarczane nap.
+12V a trzeci przewód służył do przesyłania sygnału sterującego prędkością
obrotową wiatraczka (Rotation Signal). Może w nowych płytach jest inaczej,
ale wystawianie 2 napięć stałych do sterowania wiatraczkiem - coś bez sensu.

JoteR