Odzyskanie usuniętego katalogu

Autor: ZZZygfryd (boss8_at_dome.k.pl)
Data: Sat 23 Dec 2000 - 11:48:54 MET

Usunąłem pod Windows Commanderem kilka katalogów z bardzo ważnymi i
niezwykle cennymi plikami *.doc. Katalogi poszły do kosza, nie opróżniałem
go, lecz pod DOS-em skasowałem katalog RECYCLED. Po uruchomieniu Windows
okazało się, że został utworzony nowy katalog RECYCLED. Jak odzyskać te
pliki? Znam dokładnie ich lokalizację, znajdowały się również w usuniętym
RECYCLED. DOS-owy Norton UnErase pisze, że żadnego katalogu nie może
odzyskać ze względu na to, że coś mu tam brakuje, lecz pokazuje mi listę
wszystkich plików, które się w nim znajdywały. Na tym dysku po usunięciu
katalogów nic nie wykonywałem, system uruchamiam z innego dysku. Nic nie
było na nim zapisywane. Windowsowy Norton UnErase 2000 odzyskuje mi 15000
plików, lecz są one nieuszeregowane, nazywają się File00001.txt do iluś tam,
niektóre są dobre po zmienieniu rozszerzenia i wczytaniu do Worda, lecz nie
da się ich odzyskać na inny dysk i boję się, ze coś takiego może
uniemożliwić mi uratowanie danych, które mogą zostać nadpisane przez
odzyskane dane wwalane do katalogu głównego.
Jak odzyskać tylko te pliki, które są potrzebne?