Re: Bledy CRC

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 12:03:31 MET

On Wed, 20 Dec 2000, Widmo wrote:

>+ Hej!
>+ Sprawa jest taka [...] HDD i DVD Samsung (fuj).
>+ Po pewnym czasie pracy komputera niektore pliki probujac uruchamiac np.
>+ DirectX, czy rozpakowywac archiwa pojawiaja sie bledy typu uszkodzone
>+ archiwum, blad CRC.
>+ Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy, moze to byc np. przegrzany
>+ procek, zwalone pamieci? Idzie po Bozemu 66MHz x 7.5.

 Wszystko może być...
 Do litanii propozycji (która się pewnie pojawi) dopiszę swoją:
możesz mieć błędy na taśmie IDE; co tańsze dyski posyłają
0 (słownie: zero) danych kontrolnych - lista parametrów na stronie
użytecznego narzędzia do oglądania ustawień dysków IDE u Dariusza
 Flagi:
http://darek.tele.pw.edu.pl/ide.htm
 Np. ST 34321 ma "ECC bytes: 0"...

BTW: jeśli twojego dysku nie ma na liście to testnij i poślij
 autorowi wyniki - bedziemy mieli co pooglądać -:)
 Apel jest do wszystkich (może że autor mnie nie uszkodzi zasypany
wynikami testów -:)!)

>+ Dzieki za odpowiedz.
>+ Pozdrawiam

 Wzajemnie - Gotfryd