Re: duzy dysk na starej plycie

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 11:30:36 MET

On Wed, 20 Dec 2000 belamy_at_interia.pl wrote:

>+ Wiem, ze temat byl juz poruszany, ale nie moglem poszukac tego w archiwum
>+ listy.

 A w deja-news nie łaska ? -;)
http://www.geocities.com/tsca.geo/various/deja.html
 podać nazwę grupy news sprzężonej z listą (pl.comp.pecet);
 możesz podać np. mój adres i poczytać listę 'subject'ow
 (a później szukać po subjectach) albo szukać po słowach kluczowych...

>+ W jaki sposob podlaczyc dysk 4.3GB do starej plyty 486. Podobno byl jakis
>+ programik lub manager ktory pozwolil by na to.

 Nie 'był' a 'jest', ale osobiście odradzam: załóż 1. partycję
małą - tj. taką, żeby BIOS ją całą widział; jeśli używasz systemu
który ładuje swoje drivery (Windows 9x i++, Linux, nie wiem jak
BeOS) - to po prostu zainstaluj system na tej partycji; po starcie
systemu będzie 'widział' cały dysk.
 Ontrack Manager zastępuje obsługę w BIOSie - ale robi prawie to
samo, tyle że najpierw 'bootuje siebie' a później przelicza
partycje. Niestety - partycje mają 'liczenie sektorów' przesunięte
względem dysku (a co im szkodziło nie dotykać numeracji... to
tak nawiasem !) i jak się coś wysypie... to trudno ugryźć !

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.