Re: 2 UARTy na jednym IRQ - czy da sie to zrobic w DOSie

Autor: MariuszC (mcukr_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 08:56:08 MET

Andrzej Popowski wrote:

> Wed, 20 Dec 2000 11:20:22 +0100, MariuszC <mcukr_at_poczta.onet.pl>
> piszesz:

> To niestety jest zalezne od sprzetu. Pierwotnie COM byl urzadzeniem na
> szynie ISA i wystawial przerwanie w postaci jedynki TTL. Oczywiscie
> dwa COM-y na jednym przerwaniu nie mogly pracowac, bo nastepuje
> zwarcie wyjsc - ISA nie przewiduje wspoldzielenia przerwan.
>
> Wspolczesnie porty COM znajduja sie w jednym specjalizowanym scalaku
> lub nawet wprost w chipsecie plyty glownej. Scalak wewnatrz nie musi
> odtwarzac polaczen charakterystycznych dla ISA i moze zrobic iloczyn
> [...]

No wiec wlasnie. Taka odpowiedz mnie satysfakcjonuje.
Bo jedni mowia ze dziala inni ze nie, a prawda jest raczej taka, ze
zalezy od konfiguracji sprzetu na ktorym robi sie proby

Niestety nie moge robic daleko posunietych zalozen do co sprzetu na ktorym
bedzie pracowal moj program (min. wymagania to 286, DOS, 4MB RAMu, mysz).
Tyle ze pisze ten program na Celeronie 400 i tez to nie dziala. Ale dopracuje
te procedure obslugi kilku COMow na 1-nym IRQ i jesli rusza 2 porty na jakims
konkretnym komputerze to dobrze, a jesli nie, to uzytkownik zmieni IRQ aby sie
nie pokrywaly.
Program dziala z wykorzystaniem TurboVision i mysz bylaby przydatna.
Zatem obslugiwalby dwa UARTy (COM1 i COM3 - IRQ4) a mysz na COM2.
To by bylo najlepsze rozwiazanie.

Dziekuje za odpowiedzi (oczywiscie to nie musi byc koniec dyskusji)
Mariusz