Re: DYSK FJUITSU

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 16:47:25 MET

On Tue, 19 Dec 2000, SG wrote:

>+ Pytanie do posiadaczy dyskow FJUITSU
>+
>+ Czy w tych dyskach przy uruchamianiu kompa slychac charakterystyczne
>+ tyk-tyk czy to anomalia konkretnego egzemplarza (10GB) ?

 W starszych dyskach SCSI słyszałem dość często -:)
 Przed chwilą przyłożyłem ucho do startującego IBM DTLA - nie
zaobserwowałem; Fujitsu nie mam, ale myślę że może jeszcze
istotny być typ... a nie podałeś...

>+ Moze to po prostu "twardy start" i dysk nagle dostaje kopa ;)

 Wręcz przeciwnie: napęd najpierw rozpędza dysk a dopiero później
zwalnia głowice; we wspomnianych starych dyskach słyszalne "tyk"
to było zwolnienie głowic po "rozkręceniu" !

>+ Ale mialem do czynienia z wieloma dyskami i sie z czyms takim nie spodkalem.

 A ja tak -:), ale jak wyżej: nie były to najnowsze modele dysków.
 Sprawdź czy jest jak piszę: jeśli wyraźnie najpierw słychać jak
silnik się rozkręca - a dopiero później następuje trzask, to
poziom niepokoju powinien ci spaść.... (nie do zera, ale odpowiedzieć
jak żadasz nie mogę: nie mam Fujitsu :(!)

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.