Re: Padniety BIOS PILNE

Autor: Paweł (pawel_at_ilc.com.pl)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 10:22:24 MET

Użytkownik Dariusz Przybyl <darp_at_priv.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:91labl$s17$1_at_news.tpi.pl...
> Padł mi bios przy flaszowaniu na płycie Spacewalker HOT-541 na Fx .Czy
jest
> jakaś możliwość uaktualnienia go poprawnym biosem (mam w bin zgrany stary
> bios z przed wymiany).Czy istnieją jakieś firmy z programatorami EEPROM

    Owszem, istnieją.

> które zajmują się tym odpłatnie na terenie Warszawy i ile za to biorą.

    Niestety nie wiem, ile biorą za wgranie BIOS'a.

    Jeśli chodzi o twój problem, możesz spróbować jednego myku. Jest on
skuteczny dla niektórych płyt. Nie mam obecnie przed oczami instrukcji do
Abita BE6, a interesowałaby nas jej ostatnia strona. Może inni listowicze
podeślą tryb postępowania krok po kroku.
Chodzi mniej więcej o to: przygotowujemy dyskietkę startową, na której
dodatkowo zapisujemy program do flashowania i BIOS (bin). W autoexec.bat
wywołujemy flasha z odpowiednimi parametrami (min. nazwą pliku .bin). ... I
restartujemy sprzęta. Powinien się podnieść i zaprogramować.
Aha, jeszcze jedno - w ten sposób wgrywałem BIOS Awarda. Nie wiem, jak z
innymi :(

Z kolei jeden gość na swojej stronie (nie pamiętam adresu) podał inny
sposób: idziemy do kolegi (który ma identyczną płytę główną) z naszą
kością -> odpalamy komputer kolesia -> wyjmujemy jego kość -> w jej miejsce
wkładamy naszą i programujemy. Cały szkopuł w tym, że trzeba mieć przy tym
cholernie pewne ręce, żeby nie zrobić zwarcia na płycie.
Wyżej wspomniany autor strony internetowej zaprogramował podobno w ten
sposób BIOS Ami w miejsce Awarda czy też na odwrót.

Osobiście sam jestem ciekaw, ile policzyliby za usługę w firmie z
programatorem EPROM.