Re: low level format

Autor: trsr / B0r_at_ (B0r_at_)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 11:33:53 MET

>Powiem więcej: może się da formatn?ć, ale to nic nie da:
>co? mi sie robiły BadSectory na Quantum 3.2GB, więc próbowałem
>niskoformatować, na trzech różnych płytach: HX, TX oraz BX zawsze
>fotmatowanie doszło do "Sucessfull" - ja reset i... na każdej płycie dysk
>zawierał wciaż to samo ~:-|

Bo nowe - "inteligentne" dyski sa inaczej zorganizowane niz ich
poprzednicy - posiadaja tzw translacje logiczna (bo na wewnetrznych
sciezkach dysku jest mniej sektorow niz na zewnetrznych, a z poziomu
kontrolera widzimy wszedzie tyle samo - mozna w ten sposob znacznie
zwiekszyc pojemnosc dysku). Z tego powodu w nowym standardzie IDE nie ma nic
o formatowaniu sciezek - a "successfull" wzielo sie pewnie z tego, ze
firmware dysku ma zaaplikowana obsluge tejze komendy i bezwarunkowo zwraca
komunikat "OK".

Jedyne, czego mozna jeszcze probowac dzisiaj, to albo "zerowanie na slepo"
dysku (wdcleary itp.), lub skorzystac z narzadka, ktore kiedys napisalem
(grzebacz - jest w pakiecie WSP) - nie narusza danych, tylko sektory,
ktorych nie da sie odczytac... - testowalem na 5 dyskach, 4 "wyleczyl"
calkowicie

Pozdrawiam