Re: ULTRA100-promise(dlugie)

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Sun 17 Dec 2000 - 01:25:20 MET

Użytkownik "przemek" <assss_at_nnn.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> hard drives up to 128Gb".Aha jeszcze jedna dziwna sprawa jedyny HD ktory
> dziala z tym kontrolerem moze byc tylko odczytywany , proba zapisu konczy
> sie niebieskim ekranem "write error".Kontroler ma symbol MS-6915 i wyglada
> identycznie jak ULTRA 100 ze strony PROMISE z wyjatkiem
> nieobsadzenia na plytce kilku elementow :generatora kwarcowego i wlasnie
> FLASHA.
> Probowalem uruchomic go ze wszystkimi sterami jakie udalo mi sie sciagnac
> do kontrolera
> ULTRA100(chyba z 5 rozniacych sie data).Dzieki za zainteresowanie tematem

Mam już prawie pewność, że kontroler który niefrasobliwie zamówiłeś to wersja
Promise Ultra100 (http://www.promise.com/), ale przeznaczona wyłącznie do
współpracy z płytami go obsługującymi, prawdopodobnie tylko Microstara. Na
tych płytach BIOS kontrolera jest umieszczony razem z BIOS-em płyty głównej,
na kontrolerze tego BIOS-u już nie ma, dlatego jest on taki tani. Jeżeli masz
płytę główną MSI, to wystarczy ściągnąć do niej uaktualniony BIOS zapewniający
obsługę tej karty. Jeżeli nie... no cóż, mogę Ci podać sposób na
"umieszczenie" BIOS-u kontrolera w EEPROM-ie płyty głównej, ale efektu nie
gwarantuję... jeżeli chcesz poeksperymentować (podobno to się może udać) -
przeczytaj najpierw http://www.tweakhardware.com/guide/raid66mb/ a zwłaszcza
fragment o obróbce BIOS-u, a potem rzuć jeszcze okiem na
http://www.corbell.com.sg/. Powodzenia.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki