Re: Formatowanie dysku

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Fri 15 Dec 2000 - 00:20:55 MET

Użytkownik "Ryszard" <olsztynp_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> W laptopie CA 9500 Norton wskazuje uszkodzone klastry. Trochę mi szkoda
> wyżucać go na śmieci. Czy jest jakiś program, który najbardziej głęboko
> sformatowałby mi dysk na nowo (do formatu fabrycznego). Dysk HITACHI model
> DK239A-65. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Przed takim eksperymentem spróbuj potraktować go programem Spinrate 5.0
http://grc.com. Niestety musisz poszukać w necie wersji demo, tam jej nie
znajdziesz. Ten program m.in. różnymi metodami (na poziomie sprzętu) próbuje
przywrócić klastry do życia, a uszkodzone zastępuje zapasowymi (o ile są).
Dodatkowo wszystkie klastry mogą zostać odświeżone. To wszystko bez utraty
danych.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki