Re: Jak ustawić kodowanie 8859 w Netscape?

Autor: Artur 'Bzyk' Frydel (frydel_at_priv7.onet.pl)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 23:51:34 MET

On Thu, 14 Dec 2000 09:24:20 +0100, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Hi,

>To chyba błąd w Netscape.

Wydaje mi się, że NC podczas tworzenia maila wyświetla informację o
sposobie kodowania na danym kompie- czyli w przypadku Windows jest to
Win1250... Ale może się mylę:)

> U mnie też się tak dzieje, ale wiadomości są
>kodowane poprawnie. Wystarczy, żeby przy przeglądaniu grupy było zaznaczone
>kodowanie ISO, i dodatkowo raz wybrana opcja "Set Default Character Set".

Przypominam sobie taki "patencik" z czasów gdy uzywałem NC...
Ustawienie ISO 8859-2, a potem "set as default character set"
powodowało błędne kodowanie literki "ą". Tzn. ą było rozpoznawane
przez mój system poprawnie, natomiast post wysłany na serwer miał już
przekłamania...

Rozwiązałem to w ten sposób, iż każdy z folderów (i grup) miał
ustawione kodowanie ISO- ale bez opcji "set as default character set"

--
Bzyk
" Czyż ważne z kim się jada, byle kuchnia była dobra."