Re: kod ascii

Autor: Artur Legocki (arturl_at_uhc.lublin.pl)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 12:29:12 MET

Witam.

Użytkownik <blezerek_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam Pytanie czy ktos moze mi powiedziec gdzie mozna znalezc komplenta
liste
> kodow ascii ? Chodzi mi o to ze potrzebuje wpisac znaki z klaiwszem alt i
> potrzebuje liste numerow

B. dziwne pytanie:
Standard ASCII obejmuje 7 bitów
od 0d do 127d.
Rozszerzone ASCII ma 8 bitów i są to kody od 128d do 255d.
Listę znaków i kodów można stworzyć kompilując programik
wyświetlający w pętli kod i odpowiadający mu znak.
Zadanie banalne w każdym sensownym języku.
Najlepiej zrobić to jako aplikację konsolową (w trybie tekstowym).
W Windows możesz zamiast niektórych znaków zobaczyć krzaczki lub
puste znaki.

Tablica znaków w Win służy do czegoś innego, można na niej obejrzeć
wszystkie znaki obsługiwane przez daną czcionkę i takie tam...

Pzdr.
Artur