Re: "Stara" plyta a DUUUZY dysk

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 10:09:27 MET

On Mon, 11 Dec 2000, Mis Jogi wrote:

>+ OK, ale co raportuje BIOS, ile cylindrow, glowic, sektorow. Na pewno, to co
>+ raportuje nie odpowiada fizycznej topologii dysku. Przewaznie zmniejsza sie
>+ liczba cylindrow a zwieksza liczba glowic. Prosze o info.

 Tylko po co ci te info ?
 Dla taaakiego dysku dane w opisie partycji nie przystają do
opisów ano BIOSa ani DOSa (które między sobą się różnią przez
przeliczenie LBA które opisujesz).
 Komunikacji na styku BIOS"2GB"<->system_obsługujący_dysk_ponad_limit
i tak nie "przeskoczysz" wpisując "ręcznie" wylosowane -:) dane.
 Albo użyjesz systemu z bootloaderem (wspominany tu ontrack - nie
polecam, Linux ma chyba własny) obsługującym konwersję IO (bądź
"poszerzającym" drivery, tj. obsługującym IO w stylu "zapisz
sektor" przez przetłumaczenie na rozkazy ATA) albo podzielisz
na partycje "<2GB" i "reszta dowolnie" (polecam) i uzyjesz
OSa który załaduje własne drivery dyskowe (Windows 95++, Linux
[zeby ktoś się nie czepiał], BeOs [pewnikiem], xxx un*x -;), itp).

>+ TZD wrote:

 Wrrrr... A pisać *pod* cytatem mogłbyś ??
 Ja tak, wiecie-rozumiecie, czytam maile zawsze od góry... -;)

 Pozdrowienia
 - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.