Re: co jest grane? moze TO ?!

Autor: TZD (tzd_at_wyspa.pl)
Data: Tue 12 Dec 2000 - 00:14:20 MET

Witam,

Użytkownik "marsaj" <marsaj_at_inetia.pl> napisał w wiadomości
zdarzenie z pogranicza dwóch światów - sprzętowego i programowego.
Doświadczyłem właśnie dziwnego zjawiska i może ktoś z was potrafi mi trochę
rozjaśnić w głowie. Włączyłem kompa. Pomielił, pomielił i po dojściu do
obrazeczka Windows 98 zaprzestał swojego funkcjonowania. ;-( Następnym
razem (po chwili) zaczął skanować rejestr po czym dumnie oświadczył, że
znalazł błędy w rejestrze ale z powodzeniem wszystkie je usunął
takiego to widzę pierwszy raz. Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć co jest
grane?
Marsaj

Jest pozno wiec nie bede wdawal sie w wywody, tylko w skrocie napisze co mi
sie przdarzylo.
Otoz.
Majac starego kompa (p233 @ asus, seagate 2.1 gb) postanowilem go podkrecic.
Nie zastanawiajac sie wiele postawilem na magistrale zwiekszajac FSB z 66 na
75 MHz. niestety nie wiedzialem wtedy tego co wiem teraz, chodzi o to ze
moje pci jest zawsze 1/2 fsb (inaczej sie niestety nie da, jak napisalem
komp jest stary) oraz ze twardziel jest kiepski (no to akurat juz wiedzialem
wtedy ale nie wiedzialem ze az tak).

A wiec po radosnym wykryciu 266 Mhz w biosie czekam na uruchomienie
systemu...
i co widze - ___dokladnie___ takie same wrazenia jak przedmowca. skanowanie
rejestru, bledy itp......
Chodzi o to ze ... jakby to powiedziec... system sie sypnal poniewaz
twardziel zwariowal. po prostu nie poradzil sobie z pci 37.5 mhz (standard
to 33 Mhz, przy ktorych dziala normalnie).

Dlatego tez wrocilem do ustawien fsb 66, mimo to mialem kupe kaszany na
dysku, ktora ostatecznie skonczyla sie reinstalacja systemu.

Teraz jestem posiadaczem ibm-a dtla, ktory radzi sobie bez problemu z moim
fsb 83 czyli pci 41.5 (no ja wiem ze to rzeczywiscie jest duzo, dlatego nie
chcac kusic losu wrocilem na fsb 75).

Nie wiem czy Ci to cos pomoze, ale tak wlasnie wygladala moja przygoda ze
starym seagate i mini-overclockingiem.
Byc moze ten dodatkowy dysk jest stary, a masz PCI ustawione na wiecej niz
33 Mhz...

Pozdrawiam
TZD