Re: AMD vs Intel, bylo Athlon 800 czy p3 800 do kolegi Zrathena - ogolnie

Autor: Kal (kal_at_itnet.pl)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 14:38:02 MET

A po co mialbym sie chwalic?

Rownie dobrze kolego, moglbym napisac ze pojutrze odbieram najnowsza stacje
Intergraphu :)))

Napisalem to po to, zeby pokazac w jaki sposob zmienilem zdanie i dlaczego
zmienilem zdanie. Zeby pokazac ze nie wynika to z jakiegos idiotycznego
przywiazania do firmy, albo ulegania reklamie. Nie trzeba miec super wiedzy
informatycznej, zeby wiedziec ze AMD serii K7 jest lepszy od Intela PIII.
Szkoda ze nie bede mial FPU z Alfy i tej architektury. Ale CPU to nie
wszystko! Przytoczylem Wam wszystkim KONKRETNE przyklady, od konkretnych
ludzi, jak chcesz moge Ci wyslac pare postow i to tylko z ostatnich paru
dni! I wcale nie z grupy pl.misc.dobrakuchnia tylko z grup
pl.comp.periphs.mainboard.asus i abit. Co mi z tych paru procentow roznicy w
benczmarkach, jezeli bede musial co chwile ogladac restart systemu? Jezeli
tylu osobom na prawie identycznych konfiguracjach zdarzaja sie scisle
okreslone historie, to na jakiej podstawie mam sadzic ze mnie one omina? Mam
liczyc na szczescie? Tak sie sklada ze mialem juz gotowe zamowienie na A7v z
T-Birdem, wiec chyba nie jestem taki znowu Intelowiec, zwlaszcza ze w swoim
zyciu juz dwa razy mialem procesor AMD, z ktorych bylem bardzo zadowolony -
inna sprawa ze pracowaly na chipie Intela :)).

>dla intelowaca lepiej jeździć maluchem za 20000 zł niż nowiutkim i szybkim
>ferrari za 200 zł - widać myślenie boli :(

hmmm, troche sie znam na motoryzacji...

Ferrari 550 Barchetta - moc silnika 485 KM
Fiat 126p - 24 KM
Roznica - 2000%

Roznica w cenie: 1000%

Rozumiem ze to nie jest apteka, ale jak "myslenie nie boli" wedlug Ciebie,
to chociaz bys postaral sie wymyslec bardziej realne porownanie. Intel jest
drozszy od AMD o jakies 20%, zas wolniejszy nie wiecej niz 10% przy
normalnych zastosowaniach, AMD jest szybszy zauwazalnie przy aplikacjach
silnie wykorzystujacych FPU jak np grafika 3D. Ludzie nie przesadzajcie!
Roznica rzedu 10% w predkosci jest praktycznie nie odczuwalna! To widac
glownie na benczmakach!

pozdrawiam

Kal

Użytkownik Zrathen <admin_at_blackwidownet.prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:912cr6$nkv$1_at_h1.uw.edu.pl...