Re: kable z pradem a skretka

Autor: plain (plain_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 08 Dec 2000 - 15:16:38 MET

ciach
czesc juz jest dobrze
Na poczatek - NTG
A teraz uwag kilka - proponuje zaczac od Podrecznika Instalatora - mozna
sciagnac np : z Polskiej Strony Mod-Tapa teraz maja inna nazwe, nie
pamietam - musialem przesiasc sie na AMPa.
Odleglosci - sa tam tez podane, i prosze zwrocic uwage iz norma zoatala
zmieniona jakis czas temu, teraz mozna blizej.
Dlaczego kable powinny byc osobno ? juz ktos pisal iz przesluchy itd -
zgadza sie, ale skretka jest po to tak poskrecana a nie inaczej aby
kompensowac wlasne przesluchy i ZEWNETRZNE , jednak pamietac nalezy o
urzadzeniach " siejaczych" jazeniowki, silniki, piece etc. Faktycznie w ich
poblizu i ich obwodzch zasilajacych maga rozne paskudztwa sie
indukowac.WAZNE : warunkowo dopuszcza sie kable w tych samych korytkach ale
DZIELONYCH !!! chodzi tu o przetarcia i .... co dalej wiadomo, moze
zaiskrzyc, zewrzec i inne takie - widzialem takie cos na wlasne oczy.
Autor pytania zastanawial sie tez zdaje sie czy warto robic osobna siec
elektr. dla komputerow - NIGDY nie robie sieci komp, bez sieci zasilajacej,
przy odrobinie pecha moga sie dziac dziwne rzeczy z siecia, przy wiekszym
pechu mozna sobie "trwale i skutecznie uszkodzic komputer lub wieksza ich
ilosc" i to niekoniecznie bedz sieciowki, jednak prawdopodobnie i one.
Czemu ludzie zgadzaja sie na instalacje log. i elekt. w jednym niedzielonym
korycie ? bo sa biedni i nie maja kasy na co innego - czesto po prostu
klient nalega no i dostaje takie cos, jednak musi przed tym odebrac na
pismie moja opinie o tym i podpisac sie coz .....---((((
W sieci gdzie pracuje - srednia okolo 150 stanowisk mam wiele odcinkow
elektryki i logiki razem ( chroniczny brak finansow ----)))) ) na 100 w
duzej mierze switchowana, odcinki po 60-80 m nic zlego sie nie dzieje,
wszystkie transfery na mormalnym poziomie.

uff wiecej nie chce mi sie pisac, a nalezalo by cos powiedziec o ekranowanej
bo to nie jest sam miod - odsylam do pozycji z poczatku listu.