Re: Creative/plextor 8/4/32

Autor: Wojt_at_s
Data: Thu 07 Dec 2000 - 18:25:33 MET

> Nie lepiej kupic Teac'a! na SCSI. Jest trwaly i naprawde dziala bez zarzutu.
> Natomiast znajomi maja bardzo zle zdanie o Plextorach! Dlaczego chcesz
> akurat ten model?
>
> --

dzieki za odpowiedz;

szczerze to wolalbym wlasnie Teaca ale:

-jesli chodzi o predkosc nagrywania najlepiej zeby to bylo 8x dla
plyt cd-r bo 4 krotna juz troszke dla mnie za mala (1.5 roku "jechalem"
na Yamaha 4/4/16 SCSI)
-przyzwyczailem sie do plytek cd-rw, przydaja sie do prob i
eksperymentow
i troche mi ich zostalo - juz to powoduje, ze z napedow Teaca zostaja
tylko
2 (4/4/32 i 12/10/32), a wlasciwie jeden bo wydaje mi sie ze korzysci z
predkosci
12x dla cd-r i 10x dla cd-rw sa mniejsze niz 8x cd-r i 4x cd-rw no i
jeszcze
ta cena napedow 12x
(nagrywanie z 8x w stosunku do 4x to spadek z 20 do 10 min. na jedna
plytke
74min; a 12x to juz tylko niecale dodatkowe 3.5 minuty.)
Poza tym biorac pod uwage ceny najtanszych cd-r i zwiazana z tym ich
jakosc
mozna miec watpliwosci co do jakosci ich wypalania z predkoscia 12x.

Druga sprawa to 10 krotna predkosc dla plytek RW.
Czytajac pare testow takich nagrywarek widac ze nie zawsze da sie
nagrywac
z taka predkoscia, potrzebne sa drozsze plytki RW Hi-Speed
no i tak w wiekszosci przypadkow korzysta sie z tego rzadko wiec po co
taka predkosc.)

-zdarza sie ze potrzeba skopiowac plytke zabezpieczona securomem lub
safedisciem - a wiec potrzebny jest dao-raw - niestety zaden z modeli
SCSI Teaca tego nie ma

-SCSI fajna sprawa, mam nawet dwa kontrolery ale jaka jest teraz roznica
w cenie miedzy dwoma odpowiednikami IDE i SCSI - kilkaset zlotych :)

Dlatego wlasnie ten Creative (plex) bylby najlepszym rozwiazaniem,
Plextor 8/4/32 jest za drogi.
Ricoh 8/4/32 wydaje mi sie ze tez bylby dobry tyle ze nigdzie jeszcze go
nie znalazlem.
HP 9110 8/4/32 jest troche drozszy i oversize'u nie wspomaga,
ostatecznie i niechetnie lg 8/4/32 bo ma najnizsza cene (ok. 590 -
600zl)

Reszta napedow odpada - albo sa za kiepskie, za drogie albo nie ma ich
w sprzedazy.