Re: dobór płyty głównej

Autor: Jano (psidorow_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 06 Dec 2000 - 11:04:51 MET

> ABIT BX133 RAID - bez grafiki i muzyki zintegrowanej, na BXie

Jesli ma w nia wsadzic p3 na magistrali 133MHz to ja mimo wszystko do abita
na bx-ie nie bylbym do konca przekonany.Specyfikacja bx-a mowi o max 100 Mhz
magistrali,a wszystko co jest(na tym chipie) ponad 100 to juz wlasne wytwory
producentow plyt.Skutek jest taki ,ze przy 133MHz mamy np przetaktowane
agp(o ile mnie pamiec nie myli:-) i nie wszystkie karty graf. moga sobie z
tym poradzic.
Dlatego tez sklanialbym sie raczej ku plycie na i815e.Ma standardowo
magistrale 66/100/133 ,udma100 ( a z kontrolerami "hpt" w abitach tez sa
czesto niezle jaja ).
I poza tym ,jesli ufac testom,wydajnosc i815 jest porownywalna z bx-em,a
potencjalnych problemow (mowie o magistrali 133) raczej mniej:-)

> kartš
> Plyty jak plyty, ale k. grafiki to dziadostwo!

A zintegrowana grafika to chyba akurat niewielki problem-mozna ja zawsze
wylaczyc-a nieraz moze sie przydac -gdy np.chwilowo nie stac mnie na lepsza
karte,lub spieprzy sie ta wlasciwa," wymienna":-)
Podobnie z muzyka.
Jano