Re: NAGRYWANIE Z KAMERY DO PC - Problem....

Autor: KMK (mail_at_kajetan.prv.pl)
Data: Tue 05 Dec 2000 - 15:15:06 MET

On Sun, 3 Dec 2000 07:48:41 +0100, "DJMAX" <djmax_at_box43.gnet.pl>
wrote:

>Chce nagrac z kamery lub magnetowidu krotkie filmy.
>Problem jest w tym ze, nie moge zgrywac w pelnym oknie czyli 768x568
>tylko 384x284 przy 25 klatkach. W wyzszej rozdzielczosci jesli zmienie nawet
>ilosc klatek np do 10 lub kolory z 32bit nowet do 15 bit to tez to nie
>idzie. Podaje komunikat ze:
>- mam przelaczyc sie z "overlay" na "preview" mode oraz
>- memory alocation failure
>Przy przelaczeniu na "preview" nagrywa ale wyglada to
>jak bym robil w trakcie stopklatki (skacze).

Czy faktycznie tak nagrywa, czy tylko podgląd jest taki??
Bo "previev" jest po to żeby odciążyć komputer od wyświetlania
w pierwszej kolejności obrazu na ekranie i dawać zgodnie z nazwą
tylko przybliżony podgląd.

>Uzywalem programu Ulead Media Studio.
>Sprzet to: Duron 700, 160 MB RAM, Winfast GEFORCE 2 MX.

>Jeszcze jedno: czym moge kompresowac a AVI(full) do AVI (divx) i czym moge
>ogladac film AVI aby mozna bylo np:wycinac klatki, skracac film itp.
>Programy nie pozwalaja mi otworzyc AVI tylko VOB, MPG, MPEG....

Jest taki programik: "fast movie procesor" - zajmuje aż... 1,5 MB.
Był na jakiejś płytce PC-World-a, ale jak dasz znać na priva, to
mogę Ci podesłać.

Przy nagrywaniu w 768x568 dawałem po pierwsze "preview" i jak
najmniejsze okienko "telewizorka" na ekranie. Po drugie wybierałem
kodec z jak najsłabszą kompresją i jakoś szło (Mam AMD450/64MB).
Kompresowałem sobie później właśnie "fast...".

Ale czy napewno wiesz co robisz? Przy tej wielkości wychodzą KOSMICZNE
wielkości plików. Zmiana rozdzielczości z 768x568 CZTEROKROTNIE
zwieksza wielkość pliku (i ilośc obrabianych danych!) w stosunku do
384x284. A 384x284 pozwala się całkiem ładnie oglądać na "full
screenie" i wchodzi tego 2,5 godziny na płytkę 700 w divx-ie.