Magistrala 83 MHz

Autor: SotY (soty_at_interia.pl)
Data: Tue 05 Dec 2000 - 12:41:25 MET

Mam taki oto problem:
Posiadam procka celeron 366 slot 1 na plycie na chipsecie intel 440 ZX i
kreci sie on maksymalnie na 458 MHz (5,5 x 83 MHz), a wlasciwie to krecil
sie dopuki nie zmienilem karty muzycznej z isa na pci (Yamaha YMF724E). Na
starej dzwiekowce isa chodzilo bez problemu na magistrali 83 MHz a teraz
odkad mam ta na pci komputer zawiesza sie po jakims czasie sluchania np mp3
albo jakigokolwiek dzwieku (gry rowniez) i to zawiesza sie dosyc "dziwnie"
bo najpierw wylacza sie dzwiek a komputer chodzi dalej i pasek winampa tez
dalej idzie ale po jakichs 5 sekundach calkowity zwis systemu. Tak wiec jest
to na 100 % wina karty dzwiekowej ktora nie wytrzymuje podniesionej
czestwotliwosci magistrali pci (41 zamiast standardowych 33 MHz). W tej
chwili masymalnie jak moge podkrecic procka to 412 MHz (5,5 x 75 MHz, 37 MHz
pci dzwiekowka jeszcze wytrzymuje). Czy ktos wie co mozna z tym zrobic
(tylko nie piszcie zebym zmienil karte dzwiekowa bo na live nie mam kasy a
np sb128 jest do dupy) ? Slyszalem ze pomoc moze podniesienie napiecia
zasilania kart rozszerzen z 3,3 V na 3,4 V ale niestety moja plyta nie ma
takiej opcji :(

--
  -=+ SotY +=-