Re: bootloader w w2k

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Tue 05 Dec 2000 - 02:28:52 MET

Użytkownik "Muzzy" <muzzy4_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Cos mi mowi ze musze sie z Toba zgodzcic. Niedokladnie przeczytalem i
> wyrwalem sie do odpowiadania. Jeszcze raz przepraszam i pozdrawiam
> Muzzy

Bootmanager Windows 2000 IMHO nadaje partycjom literki już w momencie
uruchomienia się. Partycja, na której znajduje się bootmanager, ma nadawaną
literkę c:. Z tego prosty wniosek, że aby uruchomić Windows 9x musi on być
umieszczony razem z nim na tej samej partycji (c: i primary, co wynika z
ograniczeń systemu). Drugi wniosek, że nie jest on w stanie odpalić drugiego
systemu Win9x, bo partycja c: już jest zajęta. Jedyną możliwością jest
zainstalowanie drugiego bootmanagera na partycji z drugim systemem Win9x i
zmiana aktywnego dysku przed startem systemu za pomocą fdiska albo w BIOS-ie.
Kwestia poprawności wpisów w pliku boot.ini jest w tym momencie drugorzędna.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki