Re: RAM - bez efektu :(

Autor: Tomasz Stawarz (toms_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Tue 05 Dec 2000 - 00:48:49 MET

A mnie się wydaje że sprawa nie jest aż tak prosta.
Moduł CL2 pracuje z tym 'czasem' tylko gdy w BIOS'ie tak się ustawi
(przynajmniej u mnie).
Więc jeśli dołożyłeś 128 MB 133MHz CL3 i nic nie zmieniałeś w BIOS'ie to
owego spowolnienia systemu nie ma.
Sam mam RAM 64 MB 100 MHz CL 2 + 128 MB 133 MHz CL3 i wszystko puszczam na
100 MHz CL2.
Wyniki w SiSoft Sandrze wskazują że ustawienie (a ustawić możesz tylko wtedy
gdy RAM może tak chodzić czyli albo jest CL2 albo ma większą dopuszczalną
częstotliwość np 133 MHz i CL 3) CL 2 zamiast CL3 daje dużo lepsze wyniki
(jeśli chodzi o transfer CPU <> RAM) niż krenceni FSB.

Pozdrawiam Tomasz Stawarz