Złamanie wygaszacza ekranu

Autor: Raf (jacekraf_at_go2.pl)
Data: Sun 26 Nov 2000 - 01:17:52 MET

Czy ktos moze wie jak zlamac wygaszasz ekranu w Windze (np 98 najlepiej)?
Nie chodzi mi o proste zrestartowanie systemu i usunuiecie hasla na tenze
wygaszacz ale takie rozwiazanie, ktore pozwoliloby w jakis sposob go
wylaczyc, zawiesic, zamknac tak aby otrzymac dostep do windy?

Ja kombinuje jakos zawiesic wygaszacz aby "cos innego" sie pojawilo a potem
bede glowkowal dalej. Jest jeszcze sposob ktorego nie probowalem z plyta CD
z automatycznym jej uruchomieniem. Na tejze plycie musialby sie znajdowac
AUTORUN, ktory znowuz uruchamialby cos lub kasowal (np. jakis "strategiczny"
plik dla windy aby system zareagowal i ewentualnie wyszedl z wygaszacza).
Przypuszczam iz jest jakas nieznana mi bramka, ze wygaszacz nie jest
doskonaly. Czy ktos moglby sprobowac tego pomyslu z CD (ja nie mam
nagrywarki)?

Pewnie wszyscy wiecie ale powiem, ze plik wygaszacza ma rozszerzenie scr,
natomiast jest to zwykly exe, uruchamialny z polecenia. Jesli wygaszaczem
jest np: "Tekst 3W" to plik, ktory system uruchamia to
c:\windows\system\tekst 3w.scr (przy zalozeniu, ze system w c:\windows
oczywiscie :-)) ). Aby samemu uruchomic wygaszasz nie wystarczy wpisac tego
polecenia (po wczesniejszej zmianie rozszerzenia z scr na exe rzecz jasna) -
nalezy podac parametr start - czyli np: "c:\windows\system\tekst 3w.exe
start". W tym przypadku wygaszacz tez bedzie pytal o haslo gdy zechcemy
wrocic do systemu. Czyli haslo nie moze byc dawane jako argument temu
plikowi ale on musi miec zapisane w sobie skad czyta to haslo, z jakiego
pliku.

A propos - czy wiecie gdzie to haslo jest przechowywane? Ktos zadal juz
takie pytanko na ktore padla odpowiedz, ze w CONTROL.INI. Ja mam Winde 98 i
jakos tego tam NIE MA!!! Macie pomysl na to?

No i juz tylko dla przypomnienia wspomne (chociaz sadze, ze jest to
wiadome), ze biezacy wygaszacz jest ustalony w pliku SYSTEM.INI
(c:\windows\) w sekcji pierwszej [boot] w linijce SCRNSAVE.EXE=...

PS (OSTATNIE): A w rejestrze nie ma hasla. Nie ma go takze w ZADNYM pliku
na dysku - MUSI byc jakos zakodowane!

Sorki za przydlugi post, mam nadzieje ze ktos tutaj doczytal...
Chetnie wymienie poglady na ten temat i pogadam z kims zainteresowanym i
chetnym pomoc.
DZIEKI z GORY
           ______
          / \