Re: Dwa w jednym

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 01 Dec 2000 - 14:28:46 MET

On Fri, 1 Dec 2000, Adam Stopyra wrote:

>+ Witam
>+ Krótkie pytanko:
>+ Próbował ktoś podpiąć dwa monitory, dwie klawiatury i dwie myszy do
>+ jednego peceta?
>+ Wydawałoby się, że powinno to pójść bez problemu, jednakże chodzi o to
>+ by spróbować zrobić to tak ,by działało to niezależnie od siebie.
>+ Jest taka karta graficzna, która to potrafi zrobić, ale koszt jej zakupu
>+ byłby prawie równoważny z zakupem skromnego kompa.
>+ Jeśli już ktoś bawił się z czymś takim, chętnie poczytam uwagi na ten
>+ temat.

1. Karta graficzna jest najmniejszym problemem: właśnie piszę
 siedząc przy PC z 2 kartami+2 monitory.
  Weźmij archiwum i przejrzyj listy m.in. autor j.w. i słowo
 kluczowe monitor -:)
  Wymaga się 2 kart z driverami do Windows 98 (i wyżej), Linuxa
 bądź co tam chcesz.
  Niektóre karty mają drivery *tylko* do Windows 95, działające
 pod Win98++ - i te nie będą działać.
2. Eksperymenty z myszą i klawiaturą były już tu opisywane.
 Działa z zatrzeżeniem punktu 3.
3. Potrzebny ci jest wielosesyjny graficzny OS.

 Prosi się bardzo i niemylenie pojęć:
- wieloprocesowy
- wielozadaniowy (pojęcia "proces" i "zadanie" nie są we
 wszystkich OSach tożsame !)
- wielosesyjny (pozwalający wlogować sie kilka razy równolegle).
  Inaczej - mówiąc obrazkowo - będziesz miał *jeden* kursor
 sterowany *dwoma* myszami; smacznego -;)

 *O ile wiem* Windowsy są *jednosesyjne*, np. X-windowsy są wielo-
 sesyjne - ale *nie widziałem* np. pod Linuxem konfiguracji
 wielosesyjnej.
  X-y to nie OS i (jak to powiedział pewnien generał armii
Napoleona:) *po pierwsze* OS musi udostępnić interfejs dla
kilku X-owych desktopów: same X-y *mogą* obsłużyć kilka
na jednej maszynce !

  Jeśli umiesz uruchomić *2 sesje X-windows* pod Linuxa i obsłużyć
 jednocześnie 2 drivery myszy - nie ma problemu, powinno pójść
 (uwaga: nie lubię OSów UN*Xopodobnych !).
  Może (wątpię) dałoby się odpalić X-y na Windows, które
 korzystałyby z innej myszki i klawiatury niż OS ?
  Osobiście nie próbowałem pod VMSem (na Alphie) bo mam tylko
 po 1 gnieździe klawiatury (PS) i wielosesyjne X-y mają problem :]

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.