GigaByte GA-7ZM Duron 700 PILNE Czy moze sie zagrzac do 99 stopni!

Autor: Matias (msztaba_at_priv6.onet.pl)
Data: Thu 30 Nov 2000 - 09:53:17 MET

Witam,
Wczoraj odebrałem zestaw
GA-7ZM + DURON 700MHZ + 64MB 133MHZ.
Zestaw poprzednio składany to byl Celeron633. Spodziewałem się podobnie
bezproblemowego działania DURONA jak Celerona i schody!
Komputer wiesza sie już na ScanDisku (nie na samym początku ale po pewnym
czasie podczas instalacji W98) a na dodatek pokazuje temperature proca 99C
(chociaż na dotyk nie wydaje sie że jest taki gorący).
Co może byc przyczyna niestabilnego działania albo w ogóle nie działania
komputera. Moje podejrzenia sa następujące.
1 Procesor jest przegrzany. Ma złe chłodzenie (zwykły wentylator za 20PLN)
2 Procesor jest przegrzany. Sprzedali przetaktowany (na przocesorze pisze
coś tam D700 ale jednocześnie jest rok 1999)
3 Procesor jest dobry. Zle działa odczyt temperatury na płycie. A swoją
drogą jak działa
4 Są zle ustawienia procesora (VCORE1.65V, VDD 3.30V, VCC3 3.31V)
5 Walnięta jest pamięć.
6 Coś źle jest poustawiane w Biosie
Pozdrawiam
Mateusz