Re: stale lacze, siec lokalna, centralka telefoniczna

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 30 Nov 2000 - 00:36:49 MET

On Wed, 29 Nov 2000 14:17:08 +0100, "Pawej" <gieldapw_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>sa
>
>ale jest tak ze tych kompow odlaczonych jest kilka czy da sie by wszystkie
>na raz mogly korzystac z takiego polaczenia?

Bedzie moglo korzystac tyle komputerow zdalnych ile modemow na
serwerze dialupowym postawisz. Bierzesz np. peceta, wsadzasz w niego
dwie karty wieloportowe szeregowe po osiem RS-ow kazda, stawiasz polke
z szesnastoma modemami, przypinasz je do szesnastu linii wewnetrznych
polaczonych do twojej wewnetrznej centrali - i jesli po tej operacji
pozostanie ci jeszcze nastepne szesnascie linii wewnetrznych to przez
kazda z nich moze jeden komputer polaczyc sie z serwerem dialupowym.
Kwestia trafiania w wolny serwer powinna byc rozwiazana przez
centralke - porzadniejsze pozwalaja jeden numer przypisac do wielu
linii i losowac pierwsza niezajeta...
Nie wiem tylko czy nie prosciej bedzie jakas magistralke do
sasiedniego budynku i tam kolejny segment sieci - bo z tymi modemami
to ani tanio, ani szybko, ani wygodnie...

--
Darek