Re: Raid

Autor: Pawel Kubacki (pkubacki_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 28 Nov 2000 - 11:55:50 MET

On Tue, 28 Nov 2000 00:37:53 +0100, "Maryha" <maryha_at_yoyo.pl> wrote:

>Witam,
>
>Wiem ?e raid to co? z macie?ami i to tyle.
>O co w ty chodzi, co to takiego
>Jak to dzia?a i czy do domowych potrzeb to si? przyda.
>Warto kupi? p?yt? z raid`em?
>Pozdrawiam.

Do domowych zastosowan niekoniecznie.
Z grubsza:
Dwa dyski twarde moga byc widziane jako jeden naped logiczny, w
zaleznosci od rodzaju maciezy moze to np zwiekszyc szybkosc odczytu -
gdy plik jest zapisywany po kawalku na kazdym z nich lub zwiekszy
bezpieczenstwo danych gdy jeden dysk jest mirrorem drugiego.

Pawel Kubacki
p_k_at_poczta.onet.pl
p.kubacki_at_avis.pl