Re: Polaczenie radiowe.

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Wed 22 Nov 2000 - 18:14:03 MET

Użytkownik "Raf" <arekb_at_promat.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Chcialem sie podlaczyc do netii, i powiedzieli mi, ze tam, gdzi mieszkam to
> moge miec polaczenie radiowe, i ze jakosc polaczenia z netem jest wtedy
> rozna, w zaleznosci od pogody np. Macie z tym jakies doswiadczenia, jak to
> jest z laczami na takim polaczeniu?

Jakiś czas temu chcieliśmy założyć dodatkową linię telefoniczną - właśnie
radiową - u operatora o nazwie Szeptel. Dzięki Bogu skontaktowaliśmy się
wcześniej ze "szczęśliwym" użytkownikiem takiej linii. Okazało się, że ma
problemy nawet z odbiorem faksów... a o Internecie można zapomnieć. Gwoli
ścisłości nie wiem, jakie rozwiązania stosuje firma Netia, ale myślę że
parametry ma toto podobne.
Jest możliwość założenia linii radiowej specjalnie przystosowanej do przesyłu
danych, słyszałem o kilku firmach które to instalują; jedna z nich od pół roku
walczy o koncesję na pasmo w Warszawie (źródlo: GW z tego tygodnia). Z reguły
oferują pasmo zbliżone do SDI za dwa razy mniejsze pieniądze. Połączenie jest
(ponoć) pewne, aczkolwiek nieco zależne od pogody.

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki