Re: Jaki sprzet do obrobki filmow?

Autor: Tomasz Kochmanski (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 18:43:36 MET

Rysiek Ziembicki wrote:

> Jaki sprzet wybrac do obrobki 3 godzinnych filmow o jakosci tv w cenie powie
> dzmy do 12 000 zł?
>
> Jaka karta tv najlepiej nadaje się do takich zastosowań?
> Czy karta musi byc sprzetowo kompatybilna z MPG czy wystarczy AVI?
> Czy do poprawnej transmisji strumenia danych muszą być zastosowane dyski scs
> i i czy 2 dyski 36 GB wystarcza?
>
> Na co sie bardziej nastawic kupując sprzęt? Na karte do obrobki obrazu, czy
> szybkosc dyskow twardych, czy zastosowany procesor a moze pamiec RAM?
>
> Bardzo proszę o opinię na ten temat kogoś, kto ma ten problem już poza sobą?
> [...]

Jesli sprzet bedzie uzywany wylacznie (lub przede wszystkim) do obrobki filmow,
to ja bym sie zdecydowal na Macintosha. Jest taki jeden model (nie pamietam
nazwy), ktory nie dosc, ze jest odpowiednio skonfigurowany sprzetowo do tego
typu zadan, to jeszcze posiada potrzebne oprogramowanie. Ceny nie pamietam, ale
chyba cos okolo 10000zl.