kilka pytan z podstaw informatyki...

Autor: kleo (kleo_at_yoyo.pl)
Data: Sat 18 Nov 2000 - 20:00:41 MET

Witam

W najblizsza srode mam kolokwium.
Niestety zagadnienia ,ktore mnie obowiazuja sa mi obce.
Sadzac po tym jakie pytania pojawiaja sie na tej grupie wierze, ze nie
bedziecie mieli z nimi wiekszych problemow, dlatego bede bardzo wdzieczna za
wszelka pomoc.
W koncu to postawy...(ale nie dla mnie)

1.Pomnozyc binarnie liczby 55H i 9H.
2.Dysk sformatowany jako FAT ma wielkosc 465MB.Jaka jest wielkosc klastra na
tym dysku?
3.Omowic dzialanie pamieci podrecznej(cache).
4.Na czym polega architektura von Neuman i jak ma sie architektura
wspolczesnych komputerow do tej klasycznej architektury?
5.Co to jest czas dostepu do pamieci i czas cyklu?Podac przykladowe czasy
pamieci DRAM,SRAM,ROM.
6.Co to jest koprocesor,do czego sluzy i jak wspolpracuje z procesorem
glownym?
7.Co to jest DMA?
8.Co to sa przerwania maskowalne ,niemaskowalne,wywlaszczalne i nie
wywlaszczalne?
9.Co to jest i z czego sklada sie magistrala i na czym polega jej arbitraz?
10.Jak zbudowany jest dysk twardy(fizycznie i logicznie)?
11.Jak zbudowany jest CDROM i DVD?
12.Omowic system plikow FAT.
13.Omowic zasade dzialanie portu szeregowego.
14.Jakie sa rozdzielczosci filmu w formacie PAL,rozdzielczosc obrazu na
monitorze (H*W*Z)?
15.Zadania BIOSu
16.Co to jest sterownik?
17.Zadania SO i jego rozszerzen
18.Co to jest katalog,struktura katalogow i ograniczenia?
19.Atrybuty plikow
20.Co to sa biblioteki dynamiczne?
21.Co to jest swapfile?
22.Co to sa maszyny wirtualne w systemach wielozadaniowych(Win,linux)?
23.Co to jest asembler,linker,IDE,JVM?
24.Co oznaczaja rozkazy abc.exe>dft<jky abc.exe>>dft<jky
Z gory dziekuje za kazda odpowiedz.

--
Pozdrawiam
            Agnieszka