Re: ASUS TX 97-E

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 16:55:34 MET

Hi,

"Dariusz Paweł Baumann" wrote:

> Właśnie ściągnąłem programik AFLASH.EXE i dokumentację ASUS.PDF. Mam pytanko
> w jaki sposób przwócić stary bios płyty gdyby ten coś zaczął szwankować

Poczytaj dokładnie instrukcję flashowania na stronie WWW Asusa,
w jakichś plikach README dołączonych do programu lub w dokumentacji
płyty głównej. To pozwoli uniknąć problemów.

Przed aktualizacją program powinien się spytać, czy chcesz zapisać stary
BIOS na dysku/dyskietce. Musisz skorzystać z tej możliwości (i zapisać
ten BIOS rzeczywiście na dyskietce na wszelki wypadek).

Aktualizację należy przeprowadzić z czystej dyskietki systemowej, najle-
piej DOSa 6.22 (Asus kiedyś mocno odradzał 7.x, nie wiem jak teraz).
Na tej dyskietce musi być nowy BIOS, program do flashowania, i na niej
należy zapisać sobie aktualny BIOS na wszelki wypadek. Jeśli do programu
jest jakaś krótka dokumentacja, najlepiej ją sobie wydrukować.

Przed aktualizacją należy wyłączyć w BIOSie wszystkie pamięci Shadow
oraz obie pamięci cache procesora. Jeśli cokolwiek jest podkręcone --
-- odkrecić.

Jeśli cokolwiek nie wychodzi, wyrzuca komunikaty o błędach -- nie wyłączać
czy restartować komputera jeśli jeszcze działa, bo może nie wstać na nowo,
tylko czytać i na spokojnie myśleć. Najprostszym sposobem zniszczenia sobie
BIOSu jest działać "na szybko".

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |