Re: Koszt energii 1h pracy komputera

Autor: Mariusz (R) (mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 11:28:16 MET

No czesc !

Steve napisał(a) w wiadomoœci: <8v2skf$dgj$1_at_orfika.office.polbox.pl>...

>Uzytkownik "Krzycho" <westbam_at_box43.gnet.pl> napisal w wiadomosci

>A co... amperomierza / watomierza sie nie ma....
>No moze jakis multimetr cyfrowy, albo mierniczek analogowy....
>
>Wystarczy: zmierzyc natezenie pradu w obwodzie 220V na listwie zasilajacej
>caly balagan i macie wyniki.
>Wszystko zalezy jakiego sprzetu uzywacie, jakiego systemu operacyjnego i
>oprogramowania dodatkowego.
>

>U mnie bylo (wraz z monitorem) 500mA Win98, 380mA WinNT4 a to odpowiada:
>110W dla Win98 i 84W dla WinNT.

A czym to pomierzyles? Wez pod uwage, ze musi byc to pomiar wykonany
miernikiem True R.M.S ze wzgledu na impulsowy charakter poboru pradu przez
przetwornice impulsowe monitora i komputera.... Czyli po podlaczeniu takiej
przetwornicy dostajemy przebieg odksztalcony i pomiar zwyklym miernikeim nie
wiele daje ze wzgledu na blad takiego miernika przy przebiegach
odksztalconych.......

Pozdrawiam
Mariusz