Re: Chip TX i pamiec >64MB

Autor: Steve (steve_at_gip.com.pl)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 09:11:00 MET

Użytkownik "Piotr Szczesnik" <szczesnik_at_usa.com> napisał w wiadomości
> Kiedys był wałkowany temat o tym, że do płyty z chipem TX lepiej ne
> wsadzać więcej jak 64MB pamięci.
> Potrzebuję informacji technicznych czym to jest spowodowane.
> Najlepsze też chyba bedą testy porównawcze w prędkości działania
> systemu i różnych aplikacji. Gdzie można takie znaleść? Czy to
> spowolnienie jest bardzo odczuwalne przy pracy w programach typu
> Corel, Photoshop. Dla tych programów działających zwykle razem
> strasznie jest potrzebna pamięć, a 64MB to trochę za mało.
> Chyba lepiej będzie jak włożę dużo RAMu i dysk przestanie ostro
> pracować?
> [...]

TX ma ograniczenie w rozmiarze cache - tzn . cache płyty głównej obsługuje
on do 64MB ramu. Nie ma natomiast TX ograniczenia takiego w obsłudze pamięci
RAM (zależy ile umożliwia sama płyta główna - patrz w instrukcji).
Ja miałem 160 MB pod NT i mogę sobie tylko chwalić takkie rozwiązanie. Co z
tego że cache nie będzie obsługiwał tej wyższej pamięci jeśli obsługa przez
dysk jest 1000 razy wolniejsza. Pakuj na pokład ile umożliwia Ci płyta
główna i się nie martw. Zobaczysz że na tym wygrasz szczególnie że obrabiasz
duże ilości grafiki.
A cache nie jest zbyt przydatny szczególnie przy strumieniowej obróbce
danych (takie jest moje zdanie). Dobrze natomiast wpływa wielkość cache na
obsługę oprogramowania (spowalnia - gdy cache nie obsługuje ramu).

Steve