Re: Jaki monitor 19''?

Autor: Leszek Ciszewski (leszekc_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 19:42:18 MET

0. Znam i innych ,,szczęśliwych" posiadaczy tego szajsu.
1. Normy iiyamy świadczą same za siebie:
a) dozwolone odchylenie ,,prostej" od prostej to:
 -- w poziomej 6 mm
 -- w pionowej 4 mm
b) iiyama odpowiada **jedynie** za rozdzielczość 1024x768
c) jeżeli da się cokolwiek rozczytać w tej rozdzielczości,
   gdy literki są wielkości >>(wielkość punktu 8)<<
    [ciekawe -- co to znaczy?] to jest OK...

    Czyli nawet jeśli nie jest ostro, ale ,,da się przeczytać",
    to nie można mieć pretensji. Tego jak przyjemna jest praca
    z rozmytym tekstem, czy grafiką -- gdy się tę grafikę właśnie
    obrabia -- nie trzeba chyba udawadniać, opisywać itd. :)
2. W serwisie traktuje się klienta, jak idiotę, który nawet
   nie potrafi wyplatać koszyka.

I co? Inne monitory tej firmy są cudowne?
Mają inne ,,normy"?
Inny serwis im przysługuje?

Jeszcze raz Ciebie pytam:
-- Jak myślisz: Dlaczego mam zastrzeżenia **tylko**
   do monitora? Dlaczego wychwalam klawiaturę, mysz,
   czy inne podzespoły?
-- Czy uważasz, że nie miałem styczności z innymi
   serwisami -- innych urządzeń?!

Sam jadłem chleb z handlu sprzętem komputerowym
i świadczenia usług, ale ani razu nie natrafiłem
na taką bezczelność, jak w tym serwisie i ani razu
sam tak nikogo nie potraktowałem! Do wesołych wyjątków
należy gdańska firma, która wypuściła Taga. Zapłaciłem
im kiedyś z góry (później już nigdy nikomu nie płaciłem
za nic z góry, prowadząc swoja firmę) ale nie otrzymałem
,,swego" Taga w terminie. Przy okazji Targów (nie pamiętam
w jakim mieście) zapytałem o to i dostałem zabawną odpowiedź,
że jeśli byłem aż tak nierozsądny, aby płacić w ciemno, to
moja wina, ale był to żart!!! Raczej znam się na żartach!!!
    Choć nie było wątpliwości co do tego, że odebrałem tę
wypowiedź jako żart, to jednak siedząca obok dziewczyna
natychmiast mnie przeprosiła za zachowanie swego kolegi
i wyjaśniła, że mieli dużo zamówień i nie zdążyli wszystkich
obsłużyć w przepisowym terminie, ale ***na pewno*** wszystko
będzie w porządku! I było. :)

Nie twierdzę, że ten monitor jest wklęsły (jak dla
przykładu Flatrony!), widzę (i wykorzystuję!) BNC,
ale ,,normy", serwis i geo -- ma do $509!
(offset, poza wykrzyknikiem+32). :)

Jeśli mi ktoś powie, że jest to średniej klasy,
tani monitor produkcji chińskiej -- to się z nim
zgodzę, ale jak mi go porównują (w serwisie) do
Mercedesa -- to nie! :)

A Wy -- kochani -- Grupowicze, możecie (i powinniście)
kupować to, co uznajecie za dobre. To nie są moje sprawy.
Jest pytanie -- jest i odpowiedź z mojej strony.

A Ty -- O$KA nie twierdź, że oceniam egzemplarz,
bo to nie jest prawdą! Oceniam iiyamę znając jej
,,normy"; oceniam serwis, bo rozmawiałem z kilkoma
osobami tam pracującymi, w tym jeden się przedstawił
jako Ryszard Zakrzewski oraz oceniam ten egzemplarz
i twierdzę, że nie jestem z niego zadowolony!

Leszek Ciszewski.

 O$KA <bartek_at_vc.pl>

> "Leszek Ciszewski" <leszekc_at_alpha.net.pl> wrote in message
>
> twoj caly wywod mozna podsumowac tak:
> dostales kiepski egzemplarz iiyamy, chciales wymienic, ale
> nie doszedles z serwisem do porozumienia (ciekawe czemu ?).
Ciekawe. :)
Przypomnijmy mój wywód w skrócie:
-- nie miałem problemu z serwisem HP!
-- nie miałem problemu z ASUSem

Dodam jeszcze, że dostałem za friko
(bez zastawu) dwie różne karty TV
do domu na ,,przetestowanie"...

Ciekawe ,,czemu" (a raczej -- dlaczego)
mam/miałem kłopoty z tym serwisem (iiyamy),
a nie miałem z **żadnym** innym ,,komputerowym",
nie licząc jednego przypadku zerwanej plomby...

> myslalem, ze mamy tu doradzic jaki
> monitor 19" jest wart zainteresowania,
> a nie zastanawiac sie nad dzialaniem
> serwisu firmy X czy Y.

A odradzenie czegoś, z czym się ma przykre
doświadczenia, nie jest doradzaniem?

A czy Piotr Łaszczych <ptaszor_at_poczta.fm>
(bo to chyba Jemu doradzamy, co ma kupić
do pracy przy CADach, do projektowania)
nie jest zainteresowany tym, jak Go
potraktują, gdy zadzwoni z jakimś
problemem do serwisu ,,swego monitora"?

> natomiast, jezeli krytykujesz jakosc
> monitorow iiyamy na podstawie
> waliwego 1 czy nawet 5 monitorow,
> to jest to co najmniej smieszne...
Tak?
To te normy (zapisane w MONITORPASS)
zależą od egzemplarza? Do każdego
egzemplarza drukują inną instrukcję,
i inne podają dane techniczne,
inne tolerancje???

A... To ja przepraszam...
To już wiem dlaczego ten monitor
tyle kosztuje, skoro każdy jest
,,indywidualistą"... Myślałem, że
dane techniczne opisane w tym
,,paszporcie" dotyczą wszystkich
monitorów iiyamy Vision Master...
Tak zrozumiałem czytając to coś!

Nie denerwuj mnie!!!
To ,,opis" parametrów i działania
serwisu ogólny -- dla **wszystkich**
monitorów iiyamy!!! Dla świecących
(z kineskopami) i tych TFT!!!
Dla tych 15" i tych 21"!!! (i 17" i 19" też!)
Bo te monitory są wymieniane w tym
,,paszporcie"!!! Może największym,
życiowym marzeniem Chińczyka
jest posiadanie własnego paszportu,
ale na mnie (jak i chyba na nikim
dzisiaj (i nie tylko dzisiaj) w Polsce) NIE!

Nie krytykuję tego jednego, jedynego egzemplarza!!!
Nie spodziewam się, że Piotr Łaszczych <ptaszor_at_poczta.fm>
zechce go kupić!!! Naprawdę!!! Krytykuję gówniarskie
podejście pracowników serwisu iiyamy do mnie, jako
do klienta i normy tych monitorów, które są podstawą
odrzucenia moich roszczeń a które są zapisane
w tym ,,paszporcie"!

_______________________________________
| Rozumiem, że moje posty są długie! |
| Ale jednak je piszę po polsku! |
| Naucz się czytać, zanim |
| zaczniesz je podsumowywać! |
|_____________________________________|

> --
> pozdro. O$KA
> bartek_at_vc.pl bbartek_at_2com.pl
> UIN:18115526

Bez pozdro!
(tym razem)

Leszek Ciszewski z Białegostoku.

Postscriptum: Do pracy z CADem iiyamę odradzam całym sercem
              Dzieciom do zabawy, do gier -- może być.
A... Jeszcze jako przycisk do papieru... I monitor do serwera...
Do grafiki oraz tekstów (ostrość) a szczególnie do
CAD (geometria) -- odradzam!

Teraz, to mogę...
Pozdro.

Lc.