Re: Bardzo dziwne zdarzenie...

Autor: M.M. (bioinfo_at_biotop.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 15 Nov 2000 - 10:42:18 MET

> dopiero po dluzszej chwili
> juz

Ha w pewnym sensie jest to wina napędu przy najnowszych wysokobrotowych
napedach CD
(od 40 w górę) wychodzą na jaw (i to z wielkim hukiem) wszelkie wady płytek CD
- po prostu niektóre szczególnie te tańsze płytki są wykonywane cokolwiek
niechlujnie nikt nie przejmuje się takim drobiazgiem jak wyważenie płytki w
jednym miejscu na płytce jest milimetr cieniej w innym milimetr grubiej, Na oko
tego nie widać, ale w czasie wirowania powstają zajebiste naprężenia wewnętrzne
w napedach 32 x no jeszcze 40x mieści się to jeszcze w granicach wytrzymałości
materiału z jakiego jest wykonana płytka, ale przy prędkościach rzędu 52 lub
56. Wcześniej czy później słychać wielkie srru i płyta zamienia się w mielone.
No ale czego wymagać od płytki za 2.50
Jedyne lekarstwo to kupować dobre płytki np (PHILIPSY, SONY, ostatniosprzedaję
ARITA), kosztują 3.5 /szt, ale jeszcze się mi nie zdarzyło, żeby klient się
skarżył, że mu rozpieprzyło płytę w napędzie, a troche tego sprzedałem. W
dodatku mechanicznych uszkodzeń wynikłych z tego typu wypadków serwis np LG nie
uznaje jako podlegające naprawie gwarancyjne. Na szczęście LG są dosyć odporne
na tego typu ekscesy, ale lepiej nie ryzykować.
Pozdrawiam MACIEK