Re: Kilka praktycznych pytań dot. instalacji nagrywarek

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 09:12:08 MET

Użytkownik Arek Piotrowski <arekp_at_darmo.alter.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8upofs$khc$1_at_news.tpi.pl...
> Mam zamiar w ciągu kilku dni kupić nagrywarkę CD-RW chyba PLEXTOR
> 8/4/32 (999zł) lub PLEXTOR 12/10/40 (1468 zł) albo RICOHA z tymi
> prędkościami. Który wybrać to już było wałkowane parę razy z tego co
> widziałem, ale jakby ktoś miał jakieś komentarze chetnie posłucham.
>
> Mam jednak pytania odnośnie instalacji nagrywarki w komputerze.
> 1. Mam dysk podzielony na 2 partycje (razem 5,2GB, ale mało wolnego
> miejsca), dysk przenośny 850MB (pusty) oraz CD-ROM 40x.
> Jak podłączyć taśmy od kontrolerów jeśli raczej najczęściej będę
> chciał nagrywać z Cd-ROMu? Na Primary dwa dyski, a na secondary
> [...]

yyyhhmmmmm....... ( znaczy tak dobrze )

> 2. Jeśli będę chciał nagrywać z HDD to czy wystarczy miejsca na 850HDD
> aby nagrać płytę, czy też potrzebne jest dodatkowe miejsce na "obraz"
> ? Czy taki dysk podoła szybkiemu nagrywaniu do 12x speed?

daruj sobie tą 850 przy nagrywaniu najlepiej w ogóle jej nie wkładaj bo
pewnie chodzi max PIO4 --- chociaż trza by pobróbować !!! IHMO zalecam
wypalanie z dużego dysku !! wystarczy na nim ok 700 MB na image

> 3. Czy ma znaczenie gdzie będzie nagrywarka w obudowie? Mam Mini-Midi
> Tower z 3 miejscami, z czego dwa zajęte (na dole cd-rom, po środku HDD
> przenośny)?

może być jak wyjmiesz kieszeń będzi chłodzenie

> 4. Czy przed nagrywaniem należy wywalić z pamięci i systemu wszystkie
> programy ładujące się przy starcie systemu i zosstawić tylko
> Explorera? Jak to zautomatyzować, u mnie ładuje się około 10 programów
> (ICQ, GetRight monitor, NAV, GaduGadu) i przewiduje, że mogą on
> powodować błędy buffer underrun.

może być takie małe ( raczej nie poleca się odpalanie gier , wordów itp )

http://www.cdrinfo.pl/