Re: internet cafe

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 10 Nov 2000 - 14:27:08 MET

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> wrote:
> W kawiarence wcale nie musi być najnowocześniejszego sprzętu -- do
> większości zastosowań wystarczy jakiś P133, 32 MB RAMu i odpowiednio
> skonfigurowany system (najlepiej Linux, bo za darmo, ewentualnie jakiś

Mysle, ze instalacja Linuxa wiaze sie z rysykiem braku klientow, ktorych by
to pewnie odstraszalo.
Chociaz z drugiej strony wiekszosc ludzi przychodzi do kawiarenki poczatowac
(bez skojarzen!) i jezeli wiedzialyby jak uruchomic Netscape to OK. Znowu z
moich doswiadczen wiem, ze jak przychodzi do stron uzywajacych Java albo
tego typu rzeczy to Netscape czesto sie wysypuje.
I oczywiscie wszedzie oryginaly. Nie pamietam gdzie, ale policjanci zrobili
nalot na kafejki i z ilustam zostalo jakies 10%, reszta jest ;-) w remoncie.
Taka moja uwaga, jako uzytkownika (czasami) kafejek. Cena proporcjonalna do
czasu. Komputery zeby byly dobrze skonfigurowane i zeby to bylo pilnowane (w
przypadku Linuxa nie ma z tym problemu). Sprzet zeby dobrze dzialal
(klawiatura, mysza i czysty monitor!). Bylem juz w kilku kafejkach w duzych
miastach (Gdansk - Empik 0/10, Krakow - club u Louisa, 4/10, Gdansk - Rudy
Kot 6/10, Bedzin - niedaleko dworca 9/10) i tam najczesciej maja najwiekszy
sy^H^Hniepozadek; jedyna kafejka, ktora naprawde mi sie podobala to w
slaskim miescie - Bedzin.
Na probe mozna wystawic 2-3 terminale tekstowe po niskiej cenie, moze ludzie
sie zainteresuja. W koncu do wyslania email-a nie potrzeba Outlook-a.
Dobrze by bylo, jakby w kafejce mozna bylo cos wydrukowac i zeskanowac (w
rozsadnych cenach ;-) ). Aaa jeszcze cos zjesc... ach, moze sam otworze taki
interes ;-))).

Pozdrawiam i zycze sukcesow.

--
Lukasz Goralczyk